Over mij

Ik kwam erachter dat succes hebben niet zo moeilijk is, maar je er vervuld over voelen wel.

Mijn missie was geboren: Ondernemers helpen een succesvol bedrijf te runnen dat hen vervulling geeft. Door vanuit focus, structuur en consistentie doelstellingen WEL te behalen.

´Hard werken is goed voor je’
Om te begrijpen waarom nu precies dit mijn missie is. Neem ik je even mee naar het verloop van mijn leven tot dusver. Ik ben geboren en getogen in het Noord-Hollandse: Tuitjenhorn. ‘Niet lullen maar poetsen’ is de mentaliteit. Waardoor ik met mijn vriendinnen al vanaf 12 jarige leeftijd in de bollenschuren aan het werk ging. Van ’s ochtends vroeg tot einde dag aan de bak. Naar het strand gaan omdat het zomervakantie is vonden we een verspilling van tijd. Dat deden we alleen in het weekend. ´Hard werken is goed voor je´ en daar geloof ik nog steeds in. Het is een prachtige basis voor een enorm arbeidsethos en een ´can do´ mentaliteit.

Ik kwam er al op jonge leeftijd achter dat ik alles kon bereiken zodra ik het maar echt wilde en in actie kwam. Toen mij werd afgeraden om aan de universiteit een master te doen omdat 70% het toch niet haalde. Dacht ik alleen maar: ik ga dit dus wel behalen. Waarom zou dit over mij gaan? Met als resultaat dat ik met vlag en wimpel mijn bul heb behaald.

Ik was gewend om een miljoenen omzet te draaien met mijn (internationale) teams
Al vanaf mijn 24e stuur ik multidisciplinaire teams aan. Als er een doel werd gesteld, ging ik er driedubbel en dwars over heen. Dat voelde als een soort van sport. Het gaf me een enorme kick om op een onderscheidende manier product/ markt combinaties te vinden en te lanceren met de teams. Als je duidelijk hebt waarom het van belang is dat jouw klant weet dat jij bestaat en waarom jij van toegevoegde waarde bent op het leven van een klant. Dan is succes een kinderspel.

Ik ontwikkelde trainingsprogramma´s, trainde en coachte managers en medewerkers in verschillende werelddelen. Mijn tactiek was simpel: met focus, structuur, en consistentie behaal je doelen. Die je daarna natuurlijk keihard viert.

Het ging ook wel eens mis….
Natuurlijk gingen mijn lanceringen ook wel eens mis. Natuurlijk liepen teams niet altijd allemaal even lekker. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn.

Ik kon de flops herleiden naar 1 punt: Wat er mistte was de vertaalslag van strategie naar de praktijk. Medewerkers wilden wel graag maar zagen de samenhang niet meer en wisten niet meer hoe ze konden focussen en resultaat behalen. Het leek van links naar rechts te gaan. Met alle frustraties van dien. Er was dan onrust, het was stressvol en stress heeft nog nooit iemand vervuld.

Ik besloot een carrière switch te maken
Ondanks dat ik al veel successen op mijn naam had staan voelde ik me niet altijd succesvol. Succes hebben en je succesvol voelen zijn twee verschillende dingen. Ik besloot daar iets aan te doen en een carrière switch te maken. Want als ik dit had dan moesten er nog veel meer mensen zijn die zich hierin herkennen, mensen verschillen in de basis niet zoveel van elkaar.

Ik zei al mijn (financiële) zekerheid op, wat natuurlijk bizar spannend was.
Maar… voor ik het wist had ik 2 klanten. Ik wilde mijn programma testen en onderbouwen met wetenschappelijk bewijs. Tegen een uitruil van diensten testte ik mijn programma. Dit werd zo succesvol ontvangen dat ik al snel 6 andere klanten kreeg. Ik had nog niet eens een website maar nu alweer een succesvol bedrijf uit de grond gestampt.

Het was alsof mijn leven als een puzzel in elkaar viel.
Het was alsof alle puzzelstukjes op zijn plek vielen.  Ik had ervaring met strategie, heb een coaching opleiding gedaan en heb veel ervaring met het ontwikkelen van trainingen. Ook weet ik als geen ander hoe je doelen zonder poespas en gedoe gewoon behaalt. Kortom, ik ben coach voor ondernemers die hun groei doelstellingen WEL willen behalen.

Zodat we samen een bedrijf toevoegen aan de wereld die ruimschoots winstgevend is en mensen vervult. Omdat vervulling geluk brengt en het leven gewoon wat mooier maakt. Het leven van jou als ondernemer en dat van de mensen die bij je bedrijf betrokken zijn. Je medewerkers, klanten én je familie die het fijn vinden om met een gelukkig persoon om te gaan.

Als je echt weet waarom je doet wat je doet is de bedrijfsstrategie een logisch vervolg
De reden dat ik me met bedrijfsstrategie bezighoud is niet zozeer omdat ik liefde heb voor strategie. Strategie wordt een logische vervolgstap en succesvol als je weet waarom je doet wat je doet. Daarom is dat zo’n essentieel startpunt.  Zonder dat je weet waarom je doet wat je doet, je missie, heeft je bedrijf geen authentieke focus en is het niet inspirerend voor medewerkers om te volgen en voor klanten om loyaal te worden.

En dan geen vakjargon missie die je toch niet kunt onthouden. Nee een missie die je leeft, die authentiek is waardoor je hem altijd kunt opzeggen. Je bedrijf is een verlengstuk van jou als ondernemer, zo ook de missie. Bedrijven worden pas geweldig en vervullend voor de ondernemer, medewerkers en klanten als je die missie vertaalt naar de werkvloer. Dus als je weet hoe je iedere dag werkt aan een gezamenlijke focus om doelen WEL te behalen.

Mijn visie op ondernemen…

Is simpel. Om een succesvol en winstgevend  bedrijf te runnen dat je dromen vervult;  implementeer je focus, structuur en consistentie. 

Typisch Josiene:

  • Ik kan soms best confronterend zijn. Ik ga voor resultaat en ik doe wat daarvoor nodig is. Ik zeg dus wel eens dingen die even wakker schudden want aan symptoom bestrijding doe ik niet.
  • Mijn moeder zei wel eens tegen mij “Jij bent net altijd even sneller dan een ander”. En precies dat is wat mijn kracht is. Ik doorzie snel wat er aan de hand is en ga gewoon voor goud. Door de juiste vragen te stellen kom ik in actie en zet ik de koers uit. Vastberaden op jouw doel af.
  • Vrolijk en energiek. Ik heb een flinke dosis energie dat voelbaar is bij binnenkomst hoor ik wel eens. En ach ja lachen is heerlijk, dat houdt de luchtigheid er in.
  • Commercieel ingesteld! Dat is ook het onderscheidende vermogen in mijn werkwijze. Ik vertaal bedrijfsplannen direct naar de impact op medewerkers en klanten.
  • Ik houd van actie. Als je iets wilt dan moet je in actie komen anders komen er geen dromen uit. Dat is er al van jongs af aan ingegoten. Ik ben opgegroeid in een klein dorpje in Noord Holland. Als je iets wilde dan raakte je op de fiets naar een ander dorp of stad. Door weer en wind naar school fietsen bijvoorbeeld en bollen pellen bij de boer.
  • Een doorzetter. Ik kan soms best perfectionistisch zijn eerlijk gezegd. De dingen die ik aanpak wil ik goed geregeld hebben want dan kan ik er ook echt achter staan. Ik ben hierin op zoek naar wat ik kan bijdragen om een ander weer een stukje verder te brengen.
  • Zingen! Ik heb voorheen in verschillende bandjes gezongen en tegenwoordig zing ik in een meidengroepje. ‘Kinderen voor Kinderen’ meezingen met mijn 2 kids vind ik ook heerlijk.

En nu is het jouw beurt!

Ik ben benieuwd wat jou drijft en wat je uitdagingen zijn. Stuur mij graag een email: josiene@winningimpact.nl
Of vul het contact formulier in zodat we samen kunnen kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Vul het contact formulier in zodat we samen kunnen kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Uiteraard behandel ik jouw gegevens vertrouwelijk en worden deze niet gedeeld met derden.
Zie ook mijn privacy verklaring.

Ik heb Josiene leren kennen als een scherpzinnige ondernemer die in staat is om op korte termijn de vinger op zere plek te leggen. Zij ziet vlot de pijnpunten van de ondernemer, het team en de gehele organisatie. Zij durft de juiste (soms pijnlijke) vragen te stellen waardoor je zelf met de antwoorden komt welke nodig zijn om van jouw organisatie een nog groter succes te maken.
Ze heeft mij op scherp gezet en ondanks de extra werkdruk de energie gegeven om er een succes van te maken. Josiene denkt in oplossingen en mogelijkheden. Soms heb je dat gewoon even nodig als ondernemer.

Joost BaljéDirecteur H2X communicatie

Josiene heeft een hands-on mentaliteit waarbij we met de wijze van haar coaching snel tot de kern van onze uitdaging kwamen. Door haar begeleiding zijn we door de barrières in onze organisatie gekomen

Menno WibierDirecteur LeoGroup

Josiene heeft enorme mensen kennis waarmee ze iemand uit de comfortzone weet te halen. Te laten denken met andere hersendelen en anders te laten kijken naar situaties. Ze brengt de eigen kernwaarden weer naar boven en weet deze als ruggengraat en koers uit te zetten in de organisatie. Ook haar bedrijfservaring en de kennis die ze de afgelopen jaren heeft opgedaan in MT’s zijn enorm waardevol voor andere bedrijven. Daarnaast ken ik haar als een open, eerlijk en prettig persoon om mee te praten (met inzicht).

Simone den BoerFounder Lifestyle Media Group