Verkopen vanuit verbinding

Meer omzet en leukere klanten door te verkopen vanuit verbinding

Een dag vol met praktische tips en concrete inzichten die direct jouw klantenbestand en bankrekening doen groeien. 

25 juni van 10-15 uur – online live event

Loop niet langer klanten mis. Dat kost je bakken met geld en frustratie. 

Klik hier en claim jouw plek

Hoe ziet jouw agenda eruit? Zo leeg en dor als de sahara? Of lekker druk met klanten die je eigenlijk niet wilt, maar waar wel de schoorsteen van rookt?

1 ding is zeker: als je een bedrijf hebt, dan moet je klanten hebben en als je klanten wilt, dan moet je iets verkopen aan iemand. Daar ben je inmiddels wel achter, anders had je niet al klanten gehad.

Dus ja, je haalt van alles uit de kast. Social media, netwerken, op internet speuren, in groepen reageren en op posts. Misschien doe je zelfs al aan online advertising. 

Het maakt je zichtbaar, absoluut. Het zorgt voor contacten en een mooi aantal leads. Alleen betekent het nog niet dat je klanten krijgt. Leuke klanten. Want leuke klanten geven energie en dan houd je energie over om nog meer leuke klanten aan te trekken.

Soms komt er wat via via binnen, maar zelf de regie in je klantenbestand… dat heb je niet.
De zin om online zichtbaar te zijn neemt af. Het levert toch maar weinig op. Het liefst sla je het verkoop gedeelte over. Kunnen ze niet gewoon klant worden? Kunnen ze niet gewoon mijn website lezen en JA zeggen?

Je vindt het maar gedoe dat over jezelf vertellen en jezelf verkopen.
Maak je geen zorgen. Je bent niet de enige die een hekel aan verkopen heeft, maar als je serieus bent over je bedrijf zul je moeten leren verkopen. Je kunt namelijk nóg zo goed zijn in je vak of in marketing, maar uiteindelijk valt of staat het met hoe goed je bent in verkopen.

Herken je dit?

  • Je pitcht en vertelt aan veel mensen wat je doet. Alleen zie je aan hun gezicht dat je verhaal wel wordt aangehoord maar niet ‘aankomt’. Waardoor je van een lead niet tot een goed verkoopgesprek komt waar jij de regie over hebt.
  • Je hebt een klantgesprek en deze klant heeft echt interesse, maar opeens begin je allemaal dingen bij je verhaal te halen, waardoor je merkt dat de klant uitzoomt. Weg interesse. Je krijgt het gesprek niet meer terug in het gareel waardoor je de klant misloopt.
  • Je moet vooral aan de verkoopgesprekken trekken. Uiteindelijk heb je wel iets verkocht, maar ben je eigenlijk over je grens gegaan. Je hebt meer weggegeven dan je wilde.
  • ‘Poe dat is best prijzig’ hoor je vaak. Je levert onschatbare waarde. Je zou willen dat je gesprekspartner dat ook inziet!
  • Je conversie moet omhoog. Uit de gesprekken moet je kortweg meer klanten kunnen halen, maar hoe dan?

Ik startte mijn bedrijf, zonder funnels, ebook en niet eens een website! 

Wel had ik 40k omzet in 3 maanden.

Omdat ik verkoop vanuit verbinding heb ik inmiddels wachtlijsten voor mijn programma’s 🙂

Mensen kopen pas om het moment dat ze verbinding voelen met jou, je bedrijf en jouw visie. Er hangen dus nogal wat ogen en haken aan om hordes klanten aan te trekken.

Toen ik mijn bedrijf startte, had ik geen website, geen funnels, geen advertising, geen e-book… Ik had mijn verhaal waar ik mensen mee inspireerde en waardoor zij klant bij mij wilden worden. Binnen no time zat ik volgeboekt met leuke klanten, waardoor ik ook nog eens binnen no time over moest naar een nieuw (schaalbaarder) businessmodel.

Jarenlange verkoopervaring
Bij mij zit verkopen ingebakken. Jarenlang heb ik internationaal businesses uitgebouwd en managers gecoacht om hun teams marktgericht te laten verkopen. Je moet je verhaal op orde hebben. Een onderbouwd verhaal dat zo logisch is dat het vanzelfsprekend is dat mensen het willen kopen. Dan wordt verkopen een peuleschil. Ook voor jou! Zonder ‘verkoperig’ en drammerig over te komen. Zonder gedoe over prijs. 

Kortom, ik hou van verkopen en jij gaat er ook van houden op het moment dat je snapt hoe jij regie krijgt over het verkoopgesprek én het proces.

1 ding is een MUST als je ondernemer bent
Ik geloof in het focus ondernemen. Laserfocus. Onderneem op het vlak waar je dé expert in wordt in jouw vakgebied. Dan komen mensen automatisch naar je toe. Ga van een 4 geen 6 maken, maar van een 8 een 10. Focus je op de dingen waar je talent voor hebt. 

Alleen….. er is 1 ding dat een must is om te leren als ondernemer. En dat is verkopen. Hier kun je nooit goed genoeg in worden. 

Als je een bedrijf hebt, dan is verkopen een must! Anders kan je beter een stichting beginnen.

En zo denk ik er echt over. Leuk je bedrijf, maar als je geen klanten hebt, geen leuke klanten, waar doe je het dan voor? Verkopen is leuk en gemakkelijk, voor jou ook. Maar dan moet je wel weten hoe het werkt.

Ik neem je 25 juni van 10-15 uur helemaal mee in de wereld van verkopen.

Resultaat aan het einde van deze dag

  • Moeiteloos klanten aantrekken (zonder pusherig te verkopen), zodat je een consistente omzet krijgt.
  • Geen gedoe meer over prijs of de inhoud van wat je aanbiedt. De klant voelt dat dit het beste is voor hem en gaat vol overtuiging akkoord.
  • Claimen van jouw expertstatus, zodat klanten naar JOU toe komen.
  • Klanten krijgen is geen toeval, het is een strategie waarvan jij de regie in handen hebt.
  • Je weet hoe je nog meer conversie haalt uit jouw leads (zelfs de leads die je nu al hebt maar nog geen klant zijn geworden).
  • Je weet hoe je bezwaren ombuigt en staat niet meer met je mond vol tanden
  • In iedere fase van het verkoopproces (van lead naar klant) weet jij wat je te doen hebt. Niets laat je meer aan het toeval over.
  • Pitchen als een tweede natuur, zodat je potentiële klanten boeit i.p.v. afschrikt.

Je gaat concreet ontdekken:

  • De nummer 1 fout die veel ondernemers maken in een verkoopgesprek en daardoor minder conversie halen.

  • Mijn stappenplan voor een goed verkoopgesprek waarmee ik binnen een half jaar 100k omzet behaalde zonder funnels en advertising, maar met de juiste strategie.
  • Je mindset over verkopen gaat verschuiven van ‘verkopen vanuit een moetje’ naar ‘verkopen, omdat dit het beste is voor jouw klant’.
  • Hoe je pitcht en daarmee je gesprekspartner direct meer van je wilt weten. Alleen al als je dit goed beheerst heb je je investering in 1 klantgesprek driedubbel en dwars terug verdiend.
  • Wat je nodig hebt om klanten naar jou toe te laten komen i.p.v. dat je achter iedereen aan moet gaan zitten.

Meld je aan. Laat niet langer de omzet bij je weglopen. Hoeveel kost dat je wel niet per maand? Je wordt alleen beter in iets als je jezelf traint. Het wordt niet vanzelf beter. De investering heb je in no time terugverdient met alle lessen die ik je ga leren. Mijn eerste ton omzet is alweer binnen voor 2021, ik ken mijn waarde. En de waarde van deze dag is onbetaalbaar.

Je krijgt niet alleen training, maar ook praktijkervaring en voorbeelden. Concreet toepasbare formats en workflows waar je direct mee aan de slag kunt. Al de best practices die ik de afgelopen 10 jaar heb opgedaan krijg jij. Niets kan je nog tegenhouden de klanten te krijgen waar je mega blij van wordt.

Neem van mij aan, als je gaat verkopen vanuit verbinding, als je het principe begrijpt en toe kan passen, krijg je niet alleen een hele blije bankrekening, maar ook een blije jij.
Vervulling, omdat je krijgt wat je waard bent.

Josiene heeft ongelofelijk veel verstand van het ondernemers-spel en de verkoopregels. Haar enthousiasme en authenticiteit zijn aanstekelijk.

Voor mij heeft samenwerken met Josiene geresulteerd in een omzetstijging van 50%!

Ik dacht dat ik niet goed was in sales. Maar ik kan het en vind het nu nog leuk ook!

‘En, heb je ze allemaal nagebeld?’
Nee dus.
Ooo… waarom heb ik dat zélf niet bedacht?
Mijn post van vorige week – over mijn focus – is veel gelezen en kreeg zelfs een paar reacties.
Die heb ik beantwoord. Wel zo netjes.
Dat ik er nog meer mee zou kunnen doen, kwam niet in me op.
Wel bij mijn businesscoach Josiene Borgers - Groeistrateeg. Die duwt me nét dat stapje verder.

Ik vind het fijn. Als een Vrouw Holle schud ik het stof uit mijn ondernemerschap en schep ruimte voor wat er écht toe doet.

Veel gestelde vragen

Q: Hoe is de dag opgebouwd?

A: We starten om 10 uur sharp. Bij aanmelding krijg je materiaal opgestuurd en ik leid je door alles wat je nodig hebt om een volgende stap te maken in jouw sales. We lunchen rond 12 en na 3 kwartier gaan we weer verder. Om 15 uur sluiten we voldaan en tevreden af.

Q: Ik kan er niet bij zijn. Kan ik een opname krijgen?

A: Ja je krijgt achteraf de opname. Dit is gewoon een training die je iedere maand weer een keer moet kijken om jezelf weer op scherp te zetten.